Det er vist ingen hemmelighed, at store dele af den danske befolkning - med god grund - ser kritisk på udviklingen i USA. Visse personer i den nuværende amerikanske ledelse står forståeligt nok temmelig lavt i popularitet herhjemme. Men i går var vi så heldige at møde en særdeles populær amerikaner:
En sangspurv - en amerikansk spurvefugl, som blev fundet i går morges i Læsten Bakker mellem Randers og Viborg. Det er kun anden gang, at den nordamerikanske art er set i Danmark. Første gang var ved Frederikshavn i maj, og den fugl blev kun fotograferet af en ikke-ornitolog - så fuglen i går var første chance for at krydse arten for os danske fuglekiggere.






























